ottadee

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Välkomna!

Av 8D Örnaskolan - 20 september 2012 14:21

Välkomna till vår nya blogg klass 8D!


Eftersom ni tydligen har blivit ett år äldre på pappret så duger inte den gamla bloggen längre!

Bloggen kommer framförallt användas för att sprida information om eventuella läxor, prov, uppgifter eller annat som rör skolan. Den kommer förhoppningsvis uppdateras minst en gång i veckan.


Har ni information som ni vill delge de andra i klassen kan ni prata med mig eller med Nelly så kan vi lägga upp det!


Jag vill börja med att uppmana er alla i klassen att ta ert ansvar för att skapa en lugn och trevlig miljö i klassen på ALLA lektioner, hjälps vi alla åt kommer det bli bra för alla. Nu är det dags att lägga i en högre växel och öka takten, gör vad du kan idag och skjut inte på det till imorgon! Hjälp varandra och mig med att komma ihåg och fixa saker som ska göras!


Vad som är på gång just nu;


- ert arbete om ett nordiskt land ska vara klart 28:e September, ni ska då kunna redovisa för övriga klassen och mig om ert land. Tänk på att besvara alla frågorna och har man inte kommit igång ordentligt är det dags att sätta fart!


- på måndag den 24:e September har ni orienteringsprov mellan 10.10 - 12.30, sen kör lektionerna igång igen. Då är det fysik som gäller för er och ni ska ha ätit innan lektionen också.


- Glöm inte idrottskläder, det måste bli bättre på många håll!


- tänk på att kolla upp var era böcker i de olika ämnena är, se till att du har penna, sudd och papper till varje lektion.



Till sist... Gör ert bästa så kan ingen kräva mer av er och ni behöver aldrig ångra er! Kör hårt!


/E 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 8D Örnaskolan - 11 juni 2013 08:09

Jag fick följande information angående fikaförsäljningen på Landeryds tågdagar. Sprider ni informationen vidare till alla i klassen och era föräldrar?   //Erik   Hej Erik.Så var allt bokat och klart samt att ni nu är uppskrivna på lördagen. F...

Av 8D Örnaskolan - 5 juni 2013 19:34

Hej igen!   Hade visst fått ett mail angående fikaförsäljningen på Landeryds tågdagar som ni kanske kommer ihåg att jag har pratat om tidigare!?   Frågan jag fick var följande; är ni intresserade att sälja fika under 6 timmar på lördagen? Dat...

Av 8D Örnaskolan - 5 juni 2013 18:58

Hej ungdomar!   Angående Laserdome trippen... På måndag var det inte möjligt för oss att komma dit och det kanske var lika bra, jag hörde nämligen om ett stort rockband som skulle uppträda på skolan på eftermiddagen... Mitt förslag är att vi ka...

Av 8D Örnaskolan - 22 maj 2013 15:34

Hej Alla!   Temaveckan rullar på, jag hoppas att ni har det bra och uppskattar aktiviteterna! Tänk bara på att denna veckan är lika viktigt som alla andra veckor, därför är det inte ok att skolka denna veckan eller delar av den! Det är en hel d...

Av 8D Örnaskolan - 12 maj 2013 19:03

Måndag; Läxförhör på Franska Revolutionen Tisdag; Operation Dagverke Torsdag; "Dansdag" alla åttor ska gemensamt dansa vals och liknande i örnahallen. Fredag; Intressekonflikt redovisning   Glöm inte lämna in HK arbete till Vernoica/Tom om ...

Presentation

Vi är klass 8D på Örnaskolan. Detta är våran klassblogg där vi kommer lägga upp information om läxor med mera :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards