ottadee

Alla inlägg under oktober 2012

Av 8D Örnaskolan - 27 oktober 2012 20:58

Hej allihopa!


Vill börja med att tacka för en mycket trevlig övernattning och ett gott uppförande från alla inblandade! Jag fick ju dessutom lära mig ett nytt ord; "dygna"...


Var det någon som inte stupade när ni kom hem igår? Tror knappast det...

Jag låg iaf som en strandad val i soffan hela kvällen och sov som en stock inatt!

Ha nu ett riktigt trevligt lov och vila upp er så ses vi om en vecka!

Sen är det full fart fram till jul där ni visar hur duktiga ni är!


Ha de gött och njut av ledigheten!

//Erik

Av 8D Örnaskolan - 24 oktober 2012 20:33

Imorgon smäller det!

Tänkte bara kolla om det är okej att beställa pizza istället för att laga mat? Kolla med era föräldrar, kostnaden blir ju ungefär densamma i vilket fall. Jag kommer och pratar med er under dagen imorn för att kolla vad ni tycker!


Glöm inte era snuttefiltar och tandborstar;-) I övrigt hoppas jag ni är laddade och kommer med ett glatt humör imorgon!

Till era föräldrar; se till att ha bäddat upp deras sängar till på fredag eftermiddag, det finns risk att ni får hem en trött tonåring...


Har förresten hört mycket positivt från olika lärare idag, fortsätt så! Ni kan mer än ni tror  och det är kul när alla visar sig från sin bästa sida!

Ses imorgon!

//Erik

Av 8D Örnaskolan - 19 oktober 2012 11:33

9 November - Grupparbete om partier färdigt

19 November - Redovisning av grupparbete

23 November - Inlämning av den enskilda upgiften vi fått utav Erik


Onsdag V 43 - Kunna tabellen på sidan 74 i Kemiboken

Måndag v 43 - Om man inte var färdig med sidan 161 i religionshäftet + eleveblad 4 förra lektionenm, skall det fixas hemma. I Engelskan så ska vi översätta meningar i upgift C på sidan 195 i arbetsboken


V.44 - Höstlov!    


/ Nelly

Av 8D Örnaskolan - 18 oktober 2012 19:45

Till på Onsdag så har vi sidan om Genitiv i Engelska-arbetsboken i läxa


Tyskan har prov på Torsdag nästa vecka

Svenska Prov om satslära på Onsdag nästa vecka


Glöm inte att tagga rejält tills på Torsdag! Ska bli trevligt o tillbringa hela natten med klassen :)


9 November så ska vi anordna Disco i aulan på skolan igen. De som fixade godis, musik etc, får fixa det denna gången igen.  


Ha en bra dag, och kom ihåg, STAY IN SCHOOL / Nelly

Av 8D Örnaskolan - 15 oktober 2012 22:09

God kväll Klass 8D!


Jag har just ägnat kvällen åt att läsa era arbeten om nordens länder och det har varit en trevlig läsning såhär långt! Det är dock så att jag saknar vissa personers arbeten. Följande personers arbeten hittade jag inte i min hög; Isabella, Emma, Samuel, Oskar, Rasmus, Robin och Jens. Ni får gärna komma och prata med mig så vi löser detta och inte har grejer släpandes efter! Imorgon tisdag är jag inte på skolan så då hoppas jag att ni sköter er utmärkt! Ses på onsdag igen!

Ha det bra!

/Erik

Av 8D Örnaskolan - 8 oktober 2012 20:35

Imorgon har vi matteprov på procent, på torsdag har vi Historia prov på Europa och på Fredag har vi som går på Franska Franska prov! Kolla upp sidor och så vidare om du inte skrivit ner!


/Nelly

Av 8D Örnaskolan - 6 oktober 2012 16:47

Måndag: Pontus, Elias, Alfred, Bram

Tisdag: Andreas, Donjeta, Isabella

Onsdag: Nelly, Josefina, Jens

Torsdag: Isabelle&Linn, Oskar

Fredag: Emma, Sandra


Kom ihåg att baka något som ser snyggt ut, så folk köper. Baka cirka 15 bitar var.

Helst inte chokladbollar eller småkakor, muffins o kärleksmums går alltid hem :)


/Nelly

Av 8D Örnaskolan - 4 oktober 2012 21:06

Presentation

Vi är klass 8D på Örnaskolan. Detta är våran klassblogg där vi kommer lägga upp information om läxor med mera :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards