ottadee

Alla inlägg under januari 2013

Av 8D Örnaskolan - 24 januari 2013 21:11


Nu kör vi en påminnelse här pga. det svaga intresset för att få omdömena via mail.

Maila mig på; erik.beus@skola.hylte.se så kan jag enkelt svara er och samtidigt veta att jag skickar omdömena till rätt adress. Är det någon som vill ha det på papper så ordnar vi det.


Har även delat ut lappar med samma information samt tider för utvecklingssamtal.



Ha en trevlig helg!

/Erik


Av 8D Örnaskolan - 22 januari 2013 08:39

Utvecklingssamtal v.6-7

Här kommer förslag på tider för utvecklingssamtal, vi räknar med att det tar ungefär en halvtimme. Har ni inte möjlighet att komma på de föreslagna tiderna hade vi uppskattat om ni kan byta sinsemellan. Är inte det möjligt får ni självklart höra av er till oss så löser vi en ny tid! Plats för samtalet är sal G3.


Vi har numera ett IT baserat system att skriva omdömena i och för att spara på papper och arbete skulle vi vilja maila hem elevernas omdömen till er. Är det någon som fortfarande vill ha de i pappersformat löser vi självklart det, meddela oss isf. För att våra mail verkligen ska nå fram hade vi uppskattat lite hjälp från er. Maila: erik.beus@skola.hylte.se från den mail ni vill ha omdömena till.

Mvh.

Erik & Eva


v.6

Måndag den 4/2                                                 
          

Oskar            15.15                                                   
    

Elias               15.55                                             
          

Isabella          16.30                                             
          

Emma            17.05                                             
          

Josefina          17.40                                  


Onsdag den 6/2                                                 
            Onsdag den 6/2

Robin             15.15                                             
           Rasmus          15.15

Bram              15.50                                             
           Samuel           15.55

Sandra           16.25                                             
           Donjeta          16.30

Nelly              17.00                                             
           Andreas         17.05

Evelina           17.40                                             
          


                                                  
              

v.7

Måndag den 11/2

Isabelle          15.15

Linn               15.55

Pontus            16.30                                             
          

Alfred            17.05

Jens               17.40

Saga              18.15


 


Av 8D Örnaskolan - 21 januari 2013 21:44

HEJ!

Vi börjar med elevinfon, de brukar ha sämre tålamod...

Glöm inte att gå in på: beta.sli.se för att registrera ett konto där så ni förhoppningsvis ska kunna se filmer på era datorer hemma. De kan ju användas för att repetera något, för att lättare förstå något ni gått igenom i skolan eller för att utveckla era kunskaper inom något speciellt område som ni är intresserade utav. Jag har godkänt Andreas, Oskar och Alfred, hoppas att ni kan börja använda det nu! Berätta gärna hur det fungerar!


På idrotten på onsdag ska vi åka skridskor! Har ni egna skridskor, ta med de. Saknar ni egna har skolan ett antal par ni kan låna. Vill man spela hockey får man ta med egna klubbor och puck. Tänk på att ha bra kläder och klä er för att vara ute i minusgrader. Hjälm är alltid obligatoriskt.


Föräldrar och ungdomar...

Alla omdömen ska vara klara imorgon och utvecklingssamtalen kommer att hållas under v. 6 & 7, tider för dessa kommer förhoppningsvis imorgon. Vi har numera ett IT baserat system att skriva omdömena i och för att spara på papper och arbete skulle jag vilja maila hem elevernas omdömen till er. Är det någon som fortfarande vill ha de i pappersformat löser jag självklart det, meddela mig isf. För att mina mail verkligen ska nå fram hade jag uppskattat lite hjälp från er. Maila mig på: erik.beus@skola.hylte.se från den mail ni vill ha omdömena till.


Kan även passa på att meddela att det är mycket positivt som sägs om klassen efter jullovet och det bekräftar bara det jag har vetat hela tiden! Hoppas det fortsätter så för alla inblandande!


Tack för hjälpen på förhand och ha en trevlig vecka!

Mvh

Erik

Av 8D Örnaskolan - 19 januari 2013 13:24

Följande personer har jag mottagit arbeten ifrån;
Samuel, Donjeta, Pontus, Isabelle, Nelly, Linn, Andreas, Sandra, Robin, Bram och Saga. Elias skickade visst precis...

Josefina, du skickade ett tomt mail. Bifoga din fil.


Resterande har jag inte sett! Skicka in snarast!

Min mail är följande; erik.beus@skola.hylte.se


Ha en fortsatt trevlig helg!

//Erik

Av 8D Örnaskolan - 17 januari 2013 20:23

För er som inte är så aktiva på facebook eller missat att jag la upp de i våran klassgrupp på facebook, här är sidorna att plugga på till religionsprovet till på måndag;

269, 273-275, 284 från påven delen-285, 289-294, 309-316

 

/ Nelly

Av 8D Örnaskolan - 16 januari 2013 19:44

Glöm inte att skicka ett mail till;

elevreg@sli.se

I ärendefältet skriv;

Hej Jens


Berätta gärna för mig vad ni kan göra där och om allt fungerar! Sen vill jag även passa på och påminna ytterligare en gång om era arbeten om "det miljövänliga landet", på fredag ska det finnas på min mail.  I nuläget har jag fått in från; Saga, Robin och Linn.


Till sist vill jag också passa på att berömma er för att ni verkar sköta er bra denna veckan med! Fortsätt så!


Ha de!

//Erik

Av 8D Örnaskolan - 15 januari 2013 18:44

Måndag den 21 har vi Religionsprov... Jag är inte helt säker på vad, då Jacqueline inte gått igenom det med oss ännu.. Men vi har i alla fall prov!

Till nästa tisdag har vi sidan 255-256 i biologiläxa

Franskan har kapitel 7+glosor i läxa till på torsdag

Tyskan har glosor till på fredag

Spanskan har glosor på olika kroppsdelar till på torsdag

Glöm INTE att maila so-arbetet till Erik innan fredag!


/Nelly

Av 8D Örnaskolan - 9 januari 2013 17:55

SO-inlämning "Det miljövänliga landet" Fredag 18 Januari

Svenska Läs"logg" 1 Torsdag 17 Januari

Engelska arbete om valfri sport Onsdag Vecka 5 (30Januari)



/ Nelly



Presentation

Vi är klass 8D på Örnaskolan. Detta är våran klassblogg där vi kommer lägga upp information om läxor med mera :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards